Birçok girişimcinin hayali olan online mağaza açmak
Yıl 2024, işletmenizin web sitesine ihtiyacı var. Bu, ürünlerinizi ve hizmetlerinizi içeren bir sunum web sitesi olabilir veya müşterilerin çevrimiçi satın alabileceği ve ödeme yapabileceği eksiksiz bir çevrimiçi mağaza olabilir.
Tüm bunların ne kadar kapsamlı olması gerektiği, esas olarak zamanınıza ve çevrimiçi satışlardan ne kadar ciro beklediğinize bağlıdır. Bu sayfada, bir online mağaza açmak için nelerin gerekli olduğunu ayrıntılı olarak açıklıyoruz. Bu, e-ticaret dünyasına adım atmanızı sağlayacak bir başlangıç rehberidir.
Kendi online mağazanıza sahip olmanın faydaları
Kendi online mağazanıza sahip olmak birçok avantaj sunar. Belki de en önemli avantaj, şirketinizin Google, Bing, DuckDuckGo vb. sitelerde bulunacak olmasıdır.
- Web'de kendi yeriniz (Amazon veya Ebay'in kaprislerinden bağımsız)
- İşletmeniz potansiyel müşteriler tarafından çevrimiçi olarak bulunur
- Profesyonel görünüm
- Her zaman açık; satış yapmak için yataktan kalkmanıza gerek yok
Online mağaza açmanın maliyeti nedir?
Çok sayıda çevrimiçi e-ticaret yazılımı ve platformu mevcuttur. Her birinin avantajları ve dezavantajları var. Bazıları ucuz, bazıları ise web sitelerinde fiyatlarını belirtmeye bile cesaret edemiyor ve "fiyat teklifi isteyin" seçeneğinin arkasına saklanıyor.
Online mağazanın çok özel ihtiyaçları karşılaması gerekiyorsa ve büyük bir bütçe mevcutsa özel yapım bir online mağaza ilginç olabilir. Sizin için bir online mağaza inşa ettirmenin size çok zaman kazandıracağını beklemeyin: metinleri ve ürün fotoğraflarını kendiniz koordine etmeniz ve sağlamanız gerekecektir.
Birkaç fiyat teklifi isteyin ve kritik sorular sorun. Web ajansının işinizle gerçekten ilgilenip ilgilenmediğini ve birlikte düşünüp düşünmediğini görün. Referanslarını kontrol edin.
Kendi çevrimiçi mağazanızı oluşturun
Elbette, Magento veya WordPress gibi teknik platformlarla kendiniz de başlayabilirsiniz. Ancak birçok girişimcinin her şeyi çözecek zamanı yok. Buraya kadar okuyacak zaman bulmanıza bile şaşırdım, bunun için teşekkürler!
O zaman başka bir seçenek: çevrimiçi mağaza platformları. Avantajı, zor işleri sizin elinizden almaları ve mağazanızı yönetmek için kullanıcı dostu bir yazılım sağlamalarıdır. Uygulamayı kullanmak için aylık bir ücret ödersiniz.
Bazı platformlar satış veya işlem ücreti alır. Bu, online mağazanızdaki sipariş başına ekstra bir yüzde maliyetidir. Buna satışlarınız üzerinden alınan bir vergi de diyebilirsiniz. Gelecekte maliyetin ne olacağına dair önceden bir hesaplama yapın. Başlangıçta ilginç olabilir, ancak daha fazla satış yapmaya başladığınızda hızla pahalı bir şaka haline gelir.
Dezavantajları? Bu platformların birçoğu iyi görünen ancak teknik açıdan düşük kaliteli web siteleri sunar. Bir web sitesi hızlı yüklenmeli, kullanıcı dostu ve mobil uyumlu olmalı, ayrıca arama motorlarında bulunması kolay olmalıdır. Birçok sağlayıcı için durum böyle değildir. Ve kutunun üzerinde arama motoru dostu yazması, öyle olduğu anlamına gelmez.
İyi bir alan adı seçme
Önemli bir adım. Bir alan adı olmalı:
- Yazması kolay olsun
- Mümkün olduğunca kısa olun
- Tercihen sadece harfler içerir
- Sesiniz güzel olsun ve hatırlaması kolay olsun
İyi bir alan adı bulmak zor olabilir. Birçok alan adı, alan adı korsanları tarafından çoktan ele geçirilmiştir. Bazılarını fahiş fiyatlara satmayı umarak binlerce alan adını kaydettiriyorlar. Elbette şu bahaneyle: Bu alan adını özellikle sizin için sakladım. Ne kadar da nazikler! alan adı kayıt şirketleri buna seve seve katılıyor. Ne de olsa, alınan tüm bu alan adlarının yıllık ücretlerinden oldukça iyi para kazanıyorlar. Bu alan adlarında kaliteli web sitelerinin barındırılmaması onları hiç ilgilendirmiyor.
İpucu: Alan adınız için beyin fırtınası yapın ve potansiyel iyi adların bir listesini oluşturun. Hala kullanılabilir olan iyi bir alan adı bulduğunuzda, hemen kaydettirin. Bazı web siteleri denenmiş alan adlarını kaydeder ve bunları kendileri kaydeder. İnternet korsanlarla dolu!
Özellikle tek bir ülkede mi satış yapıyorsunuz? O zaman bir ülke uzantısı (.cu, .tr) arama motoru optimizasyonu ve müşteriler için daha iyi bir seçimdir.
Ödemeleri almaya ne dersiniz?
Online ödeme dünyasına hoş geldiniz. Kurallar, kısıtlamalar ve gizli ücretlerden oluşan bir orman. Neyse ki, doğru taraflarla bu cangıldan yara almadan çıkabilirsiniz. Ödeme yöntemlerini kabaca dört gruba ayırabilirsiniz:
- Yerel ödeme yöntemleri (Banka havalesi, Bancontact, iDeal, Sofort)
- Kredi kartları (Mastercard, Visa)
- Online cüzdanlar (PayPal)
- Bitcoin
Mollie gibi bir ödeme sağlayıcısı aracılığıyla yerel ödeme yöntemleri sunmanızı öneririz. Banka havalesi ile yapılan ödemeler en iyi şekilde doğrudan IBAN hesabınıza yapılır. Bir ödeme sağlayıcısı aracılığıyla da yapılabilir, ancak ödemeyi işlemek için bir komisyon alacaklardır. Ve bu ekstra bir ara adımdır.
Çevrimiçi cüzdanlar arasında PayPal en iyi bilinendir, ancak şüpheli bir üne sahiptir. Ek bir ödeme yöntemi sağlar, ancak aynı zamanda birçok risk de taşır. Örneğin, dolandırıcılık riski oldukça yüksektir (tüketiciler her şey yolunda gitse bile ödemeyi geri çekebilir) ve PayPal'ın hesapları rastgele engelleme gibi kötü bir alışkanlığı vardır. Bu ödeme yöntemini etkinleştirirseniz, bakiyeyi PayPal hesabından banka hesabınıza düzenli olarak aktarmanızı öneririz.
Son yıllarda Bitcoin ve Lightning ile yapılan ödemeler ivme kazanmaktadır. Bunlarla ödeme doğrudan alıcıdan satıcıya gider. Avantajı, artık bir ödeme sağlayıcısının aracı olarak yer almamasıdır. Yani paranız dondurulamaz, kaymağı alınamaz ya da arafta kalamaz. Ve reddedilen işlem yoktur.
Çevrimiçi mağaza için yasal gereklilikler
Ve şimdi de işin sıkıcı kısmı. Neyse ki bundan kolayca kurtulabilirsiniz. İhtiyacınız olan şey genel şartlar ve koşullar ile bir gizlilik politikasıdır. Her ikisi için de ücretsiz genel şartlar ve koşullar şablonları bulabilirsiniz.
Çoğu durumda bir çerez bildirimi gerekli değildir. Varsayılan olarak yalnızca İşlevsel çerezler ayarlanır. Pazarlama çerezleri yerleştirirseniz, bir çerez bildirimi zorunludur. Bu arada, birkaç tıklamayla yerleştirilebilir. Ama ziyaretçilerinizin omuzlarının üzerinden bakmayı planlamıyordunuz, değil mi?
Online mağazanızı arama motorları için optimize edin
Bir çevrimiçi mağazayı SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) için optimize etmek öncelikle iyi içerik sağlama sürecidir. Teknik düzeyde, web siteleri iyi bir indeksleme için optimize edilir. Ancak, elbette, arama motorlarının listelemesinden önce web sitesinde bulunacak ilginç bir şey olması gerekir.
- İçinde anahtar kelimeler bulunan uygun başlıklara sahip olduğunuzdan emin olun
- Anlamlı META açıklamaları yazın
- Gelen bağlantılar edinmeye çalışın
- Metinleri kopyalamaktan ve spam göndermekten kaçının
Özellikle, faydalı bilgiler içeren web siteleri daha iyi sıralanır. Bir online mağaza ile, kapsamlı ürün açıklamaları ve düzenli olarak güncellenen bilgiler içeren bir blog ekleyerek bunu iyi bir şekilde kullanabilirsiniz. E-mağaza yazılımı, her şeyi kullanıcı dostu bir şekilde girmenize olanak tanır.
Uluslararası bir kitle için çok dilli çevrimiçi mağaza
Zaten bir çevrimiçi mağaza veya web sitesi oluşturuyorsanız, neden birden fazla dil eklemeyesiniz? Açıkçası çok daha geniş bir kitleye hitap edeceksiniz. Bir çevrimiçi mağazayı çok dilli hale getirmek o kadar da zor değildir, ancak her şeyi çevirmek biraz daha fazla çalışma gerektirir.
Ücretsiz bir çevrimiçi mağaza başlatmak
Bu zamanlarda hala ücretsiz bir online mağaza açabilir misiniz? Sonuçta bedava diye bir şey yok: Birileri her zaman elektrik, sunucu, bakım ve yardım masası desteği için ödeme yapmak zorunda. Hiç şüphesiz, reklamlarla dolu korkunç bir web sitesi karşılığında buna izin veren platformlar hala var.
Biz de 10 yıl boyunca platformumuzda ücretsiz çevrimiçi mağazalar sunduk. Bu çok popüler bir formüldü, ancak birçok çevrimiçi mağazanın kalitesi arzulanan çok şey bıraktı. Ücretsiz online mağazalar ne yazık ki sıklıkla dolandırıcılık için kullanılıyordu. Biz kaliteli online mağazalarla toplumsal bir katkıda bulunmayı tercih ediyoruz. Bu aynı zamanda tüketicilere (müşterilerimizin müşterilerine) karşı da etiktir.
Bu nedenle yalnızca zaman sınırlı ücretsiz deneme sürümü sunma kararı alındı. Peki ya reklam gelirleri ve izleyiciler? Bunu hiç yapmıyoruz! Zaten yeterince can sıkıcı reklam ve gizlilik ihlali var. Bunları ortadan kaldırarak daha iyi bir İnternet yaratıyoruz.
Sonuç
Bir online mağaza açmayı düşünüyor ancak işin içine giren her şeyden ürküyor musunuz? En çok yapılan hatalardan biri, her şeyin en başından mükemmel olmasını istemektir. Yapılacak en iyi şey sadece başlamaktır. Bunu basit bir web sitesiyle bile yapabilirsiniz. Sonrasında her şey genişletilebilir, geliştirilebilir ve ince ayar yapılabilir.
Online mağaza açmak için en uygun zaman ne zamandır? Her zaman ve asla. İyi bir zaman beklemek anlamsızdır. Biz kendimiz 2008 mali krizinin ortasında başladık ve hayatta kaldık!
- Giriş
- Ürün yönetimi
- Çevrimiçi mağaza yapılandırması
- Hesap ve mağaza ayarları
- Ödeme Yöntemleri ve Ödeme Hizmeti Sağlayıcıları
- Faturalar ve Hüküm ve Koşullar
- Nakliye ücretlerini ayarlama
- İndirimler ve ek ücretler
- Alan adlarının kaydedilmesi ve aktarılması
- Çok dilli mağaza
- Harici platformlara bağlanma
- Kişiselleştirilmiş web adresleri
- Birden fazla web mağazasını yönetme (Multishop)
- Müşterilere otomatik e-postalar
- Güzel bir düzen tasarlama
- Sipariş yönetimi
- Pazarlama
- Modüller
- Yedeklemeler ve verileri dışa aktarma
- E-posta ve web postası
- Yönetici hesapları
- Yüksek kaliteli fotoğraflar
- İki faktörlü kimlik doğrulama
- Etiketler
- Meta etiketler - Web sitesi doğrulama
- Canlı sohbet
- Slayt gösterisi
- Ziyaretçi analizi - Google Analytics
- Filtreler
- Satış Noktası (POS)
- Form alanları
- Dijital veya sanal ürünler
- Symcalia rezervasyon sistemi
- Ziyaretçi Defteri
- Yardım masasıyla iletişime geçme