Faturalar ve Hüküm ve Koşullar
EasyWebshop web mağazası yazılımına odaklanır, ancak Businessletme müşterileri için kapsamlı bir faturalama uygulaması da sunar.
Bu özelliği sunmadan önce, müşterilerimizin faturaları bir ofis uygulamasında manuel olarak oluşturmak veya harici faturalama yazılımı kullanmak zorunda kaldıklarını fark ettik. Bu zaman alıcı, zahmetli ve bazen de pahalıydı.
Bu nedenle kendi genel amaçlı faturalama uygulamamızı oluşturduk. Gelen siparişlerin verilerine dayanarak faturalar oluşturur ve bunları otomatik olarak e-postayla gönderir. Tüm parametreler istenildiği gibi yapılandırıldıktan sonra çok zaman kazandırabilir.
Faturalama özellikleri
Fatura verileri otomatik olarak doldurulur ve her alan düzenlenebilir
Ürün fotoğrafları ve özel metinler ekleme gibi fatura şablonu kişiselleştirme
Fatura hesaplamasını özelleştirme yeteneği
PDF indirmeleri
Muhasebe uygulamalarına aktarım için UBL (Evrensel İş Dili) standart entegrasyonu
Proforma faturalar, alacak dekontları, sevk irsaliyeleri ve makbuzlar oluşturma becerisi
Sıfırlama fonksiyonlu otomatik fatura numaralandırma
Faturaları bir muhasebeciye ve muhasebe uygulamalarına e-posta ile gönderme seçeneği
Otomatik fatura indirme ve e-posta ile gönderme
Çok dilli (20 dil) ve UTF-8 desteği
A4 ve US Letter kağıt boyutu
Kolay ve kullanıcı dostu arayüz
Fatura ayarlarını Ayarlar > Diğer seçenekler > Faturalar ve Vergi bölümünde bulabilirsiniz.
Faturalar ve Vergi menüde görüntülenmiyorsa, Ayarlar > Diğer seçenekler > Kullanıcı deneyimi düzeyi bölümünden kullanıcı deneyimi düzeyini Gelişmiş olarak değiştirin.
Fatura ayarları
- Örnek Fatura
- Bu düğme yeni bir tarayıcı penceresinde örnek bir fatura oluşturur. Aşağıdaki ayarları değiştirebilir ve sonucu görmek için bu düğmeye tekrar tıklayabilirsiniz. Ayrıca kendi mağazanızda bir test siparişi oluşturabilir ve Yönetim > Siparişler adresinden gerçek bir fatura indirebilirsiniz. Birkaç test siparişi vermeniz önerilir; bu, faturalarınıza ince ayar yapmanıza olanak tanır.
- Kağıt boyutu
- A4 formatında ve U.S. Letter formatında fatura oluşturmak mümkündür.
- Dil
- Bu, faturanın dilini ayarlar. Varsayılan olarak bu, web mağazasının varsayılan dilidir, ancak müşterinin diline veya başka bir dile de ayarlanabilir.
- Fatura numarası öneki
- Bu, fatura numarasından önce gösterilecek sabit bir önektir. Sayısal karakterlerin değil, yalnızca harflerin kullanılması tavsiye edilir. Rakamların kullanılması fatura numaraları ile karışıklığa neden olabilir
- Fatura numarası
- Fatura numaralarına ve bunlara bağlı siparişlere genel bir bakış elde etmek için fatura numarasına tıklayın. Bu sayfanın altında, faturaların siparişlerle bağlantısını kesmek ve yeni fatura numaralarıyla başlamak için bir Sıfırla düğmesi bulacaksınız. Onayla düğmesine tıklandıktan sonra fatura numaralarının sıfırlanması geri alınamaz. Yeni faturalar oluşturmanız gerekecektir
- Vade tarihi
- Bu seçenek, faturanın ödenmesi gereken gün sayısını ayarlamanıza olanak tanır.
- Renk
- Faturalar, Proforma faturalar, Kredi notları, Paketleme fişleri ve Makbuzlar, birbirlerinden ayırt etmek için ayrı bir renk şablonuna sahip olabilir.
- Yazı tipi
- Kullanılabilir 3 varsayılan yazı tipi vardır: Sans serif, monospace (her karakter aynı miktarda yer kaplar) ve serif. Uygulama bu yazı tipleriyle sınırlıdır çünkü bunlar her tür bilgisayarda yüklüdür ve bu nedenle PDF verilerine eklenmeleri gerekmez. Bu, faturaların dosya boyutunun küçük kalmasını sağlar. Ayrıca, bu yazı tiplerinin okunması rahattır, böylece faturalar net kalır ve kafa karıştırıcı karakterler içermez.
- Logo
- Bu, faturalarınızın sol üst kısmında görünecek bir logodur (resim dosyası).
- Dosya formatları: jpg, .jpeg, .gif, .png
- Maksimum dosya boyutu: 5MB
Resize ve Crop özelliklerini kullanarak istediğiniz sonucu elde edene kadar farklı logoları ve boyutları deneyin. Logonuza daha fazla ince ayar yapmak için görüntü düzenleme yazılımı da kullanabilirsiniz. GIMP ve Paint.NET'i öneriyoruz. Logo faturaya sığmayacak kadar uzunsa bazen yanlara veya üst ve alta beyaz boşluk eklenmelidir. - Fatura ayrıntıları
- Şirket bilgileriniz faturanın üstünde görüntülenecektir. Şirket bilgilerinizi değiştirmek için Güncelle bağlantısına tıklayın.
- Başlık
- Başlık, faturaya eklenebilen isteğe bağlı bir metindir. Bu metin adres bilgilerinin altında ve ürünlerin üstünde görüntülenir.
- Altbilgi
- Altbilgi, faturaya eklenebilen isteğe bağlı bir metindir. Bu metin ürünlerin altında ve fatura hesaplamasının üstünde görüntülenir.
- Footer 2
- İkinci altbilgi, faturaya eklenebilecek isteğe bağlı bir metindir. Bu metin, fatura hesaplamasının ve toplam tutarın altında görüntülenir.
- Önizleme görüntülerini göster
- Her ürün için ürün kodunun altında bir küçük resim (küçük resim) gösterilebilir. Bu yalnızca ürün, ürün yönetiminde bulunabiliyorsa çalışır. Silinen ürünler için çalışmaz.
- Şartlar ve koşullar sayfası ekleyin
- Hüküm ve koşulları içeren bir sayfa ekleyebilirsiniz. Metin Ayarlar > Diğer seçenekler > Şartlar ve koşullar bölümünden birden fazla dilde ayarlanabilir. Aşağıdaki bölümde şartlar ve koşulların ayarlanması daha ayrıntılı olarak açıklanmaktadır.
- E-posta faturası
- Burada faturanın gönderileceği hedefleri ayarlayabilirsiniz. Varsayılan olarak fatura müşterinize gönderilecek ve bir kopyası da size gönderilecektir. Faturalar arka ofise kaydedilmez, bunları posta kutunuza kaydedebilirsiniz. Ekstra e-posta adresleri eklemek mümkündür. Bu, yönetimi yöneten bir kişi, bir muhasebeci veya bir muhasebe uygulaması olabilir.
PDF faturasını e-postaya ek olarak ekleyebilirsiniz.
Muhasebeciler ve muhasebe uygulamaları için faturalarınızın otomatik olarak işlenmesi için UBL-standardını kullanabilirsiniz.
Bir faturayı görüntüledikten sonra, fatura örneğinin altındaki E-posta faturası simgesine tıklayarak gönderebilirsiniz. - Otomatik eylemler
- Size zaman kazandırmak için, fatura indirilebilir (PDF veya UBL formatında), bir fatura numarası atanabilir ve fatura açıldıktan sonra otomatik olarak e-postayla gönderilebilir. Bu bölümde, otomatik olarak gerçekleştirilmesini istediğiniz eylemleri seçebilirsiniz.
- KDV
- Burada, mağazanızdaki fiyatların KDV dahil mi yoksa hariç mi sunulacağını ayarlayabilirsiniz. Bunu yalnızca bir kez ayarlayın. Bu ayarı değiştirmek müşterileriniz için çok kafa karıştırıcıdır. Ayrıca, önceki siparişlerden gelen faturalar yanlış hesaplanacaktır çünkü bu siparişler başka bir vergi hesaplama yöntemiyle yapılmıştır.
- KDV Oranı
- Burada en fazla üç vergi oranı belirleyebilirsiniz. Örneğin Belçika için: %21, %12 ve %6, Hollanda için %21.
- Avrupa dışında KDV almayın (EEA)
- Müşteri fatura ülkesi Avrupa dışında olan siparişler için KDV alınmasını istemiyorsanız bu seçeneği işaretleyin.
- Yabancı AB şirketlerinden KDV almayın (EEA)
- Bu, başka bir Avrupa ülkesinden gelen B2B siparişleri için KDV'nin %0 olmasını sağlamanıza olanak tanır. Örneğin İsveçli bir şirketin Danimarkalı bir şirkete ürün satması veya tam tersi. Bunun çalışması için müşterilerinizin geçerli bir KDV numarasına ihtiyacı vardır.
- Checkout prosedürü B2B / B2C
- B2B + B2C: sırasında, müşteriler Özel veya İş arasında seçim yapabilir. Bu varsayılan ayardır.
B2C: müşterileriniz bir şirket adı veya KDV numarası giremez. Bu, ödeme prosedürünü basitleştirir. KDV hariç ürün fiyatları mağazanızda gösterilmez.
B2B: müşterileriniz ödeme sırasında bir şirket adı ve KDV numarası girebilir.
B2B KDV Numarası gerekli: B2B ile aynıdır, ancak KDV numarası Avrupa Birliği'nin VAT Bilgi Değişim Sistemi'nde doğrulanır. AB VIES'in düzenli olarak kesintiye uğradığını lütfen unutmayın; VIES kesinti süresi boyunca müşterilerinizin sipariş vermesi mümkün olmayacaktır.
Faturaları açma ve görüntüleme
Faturalar varsayılan PDF formatında oluşturulur. .pdf dosyalarını bir PDF okuyucu uygulaması ile açabilirsiniz, aşağıda önerilen birkaç açık kaynak PDF okuyucuyu listeledik:
Fatura numaralarını değiştirme
Fatura numaraları, mevcut en yüksek fatura numarasını takiben her faturaya otomatik olarak atanır. Yeni fatura numarasının atanması, faturanın indirilmesi veya e-postayla gönderilmesi anında gerçekleşir.
Bir faturayı indirirken, sayfanın alt kısmından fatura numarasını değiştirebilirsiniz. Bir sonraki fatura numarası, en son verdiğiniz fatura numarasından başlayacaktır. Bu, her faturaya tam olarak hangi numaranın verileceğini seçmenize olanak tanır. Mağazanız dışından gelen siparişlerin fatura numaralarını atlamak veya çift fatura numarası oluşturmak (eğer istenirse) mümkündür. En yüksek fatura numarası her zaman bir sonraki fatura için kullanıldığından, otomatik olarak oluşturulan çift fatura numaralarına sahip olmak imkansızdır.
Bir kullanıcı olarak her zaman fatura numaralarını seçme özgürlüğüne sahipsiniz, ancak olası bir karışıklık sonucu. Sistemin fatura numaralarını otomatik olarak atamasına izin vermenizi öneririz. Bu şekilde, boşluklar ve çift fatura numaraları asla oluşmayacaktır.
Fatura ayarlarında, fatura numaralarına ve bunlara bağlı siparişlere genel bir bakış elde etmek için fatura numarasına tıklayın. Bu sayfanın altında, faturaların siparişlerle bağlantısını kesmek ve yeni fatura numaralarıyla başlamak için bir Sıfırla düğmesi bulacaksınız. Onayla düğmesine tıklandıktan sonra fatura numaralarının sıfırlanması geri alınamaz. Yeni faturalar oluşturmanız gerekecektir
Çok dilli hüküm ve koşullar
Şartlar ve koşullar Ayarlar > Diğer seçenekler > Şartlar ve koşullar bölümünden birden fazla dilde ayarlanabilir.
Şartlar ve koşullar menüde görüntülenmiyorsa, önce Ayarlar > Diğer seçenekler > Kullanıcı deneyimi düzeyi bölümünden kullanıcı deneyimi düzeyini Gelişmiş olarak ayarlayın.
Şartlar ve koşullar şu adreste bulunabilir:
- "Şartlar ve koşullar" bağlantısını kullanarak web sitenizin en altında, yazdırma imkanı ile
- Müşteri, ödeme işleminin son adımında hüküm ve koşulları kabul etmelidir
- Faturalarınızla birlikte verilen ikinci sayfada
Hüküm ve koşulların düzenini basit tutun. Paragraflar dışında çok fazla metin işaretlemesi kullanmak için bir neden yoktur. Bu metin HTML sayfalarında ve PDF belgelerinde görüntülendiğinden, düzen her iki durumda da farklı olabilir.
Gizlilik Bildirimi
25 Mayıs 2018 tarihinden itibaren, AB sakinleri hakkında kişisel olarak tanımlanabilir bilgileri işleyen veya kontrol eden herhangi bir kuruluş, Genel Veri Koruma Yönetmeliği (GDPR) ile uyumlu olmak için sıkı organizasyonel ve teknik önlemler almalıdır.
Web mağazanızı Ayarlar > Diğer seçenekler > Gizlilik Bildirimi bölümünden GDPR uyumlu hale getirebilirsiniz.
Sonraki sayfa: Nakliye ücretlerini ayarlama
- Giriş
- Ürün yönetimi
- Çevrimiçi mağaza yapılandırması
- Hesap ve mağaza ayarları
- Ödeme Yöntemleri ve Ödeme Hizmeti Sağlayıcıları
- Faturalar ve Hüküm ve Koşullar
- Nakliye ücretlerini ayarlama
- İndirimler ve ek ücretler
- Alan adlarının kaydedilmesi ve aktarılması
- Çok dilli mağaza
- Harici platformlara bağlanma
- Kişiselleştirilmiş web adresleri
- Birden fazla web mağazasını yönetme (Multishop)
- Müşterilere otomatik e-postalar
- Güzel bir düzen tasarlama
- Sipariş yönetimi
- Pazarlama
- Modüller
- Yedeklemeler ve verileri dışa aktarma
- E-posta ve web postası
- Yönetici hesapları
- Yüksek kaliteli fotoğraflar
- İki faktörlü kimlik doğrulama
- Etiketler
- Meta etiketler - Web sitesi doğrulama
- Canlı sohbet
- Slayt gösterisi
- Ziyaretçi analizi - Google Analytics
- Filtreler
- Satış Noktası (POS)
- Form alanları
- Dijital veya sanal ürünler
- Symcalia rezervasyon sistemi
- Ziyaretçi Defteri
- Yardım masasıyla iletişime geçme