API güncellemesi 2 hafta içinde
7 Mayıs 2025, 10:00
Bundan iki hafta sonraki 24 Mayıs hafta sonunda, yeni EasyWebshop API'sini kullanıma sunacağız. Teknik bilgisi daha kısıtlı olan kullanıcılarımız için belirtmek gerekirse; API, web mağazanızı ödeme sağlayıcıları, kargo hizmetleri ve ofis uygulamaları gibi harici platformlara bağlayan bir köprü görevi görür. Ayrıca, özel raporlar oluşturmanıza, müşterileri gerçek zamanlı olarak kabul etmenize veya reddetmenize ve satışlar ile envanteri yerel uygulamalarla senkronize etmenize olanak tanır.
Genel geçer pratikler ve endüstri standartları ile uyumluluğu sayesinde, muhtemelen yapay zeka tarafından üretilen kodların da yardımıyla yeni API bağlantıları oluşturmak çok daha kolaylaşacaktır. Bu durum, kendi özel bağlantılarını oluşturmak isteyen küçük ölçekli işletmelerin önündeki önemli bir mali engeli ortadan kaldırmaktadır.
21 Haziran 2025'te başlayacak ve bu yıl üçüncüsünü düzenleyeceğimiz Web Tasarımı Yaz Etkinliği süresince deneyimli bir web geliştiricisiyle çalışmak yine mümkün olacaktır.
API'deki Değişiklikler
Hâlihazırda API'mizi kullanıyorsanız, bağlantınızda küçük bir güncelleme yapmanız gerekecektir. API'yi kullanmıyorsanız, bu sıkıcı teknik bölümü atlayabilirsiniz.
- Token ile Kimlik Doğrulama
- Yeni API uygulamaya konulduğunda, API ayarları bölümünden bir token oluşturmanız, izinleri belirlemeniz ve Authorization başlığı yöntemini "Basic" yerine "Bearer SİZİN_API_TOKENİNİZ" olarak değiştirmeniz tavsiye edilir. Yönetici hesaplarıyla yapılan Temel kimlik doğrulama işlevini sürdürecek olmakla birlikte, bu yıl sonuna kadar kademeli olarak kullanımdan kaldırılacaktır. Ana hesabın e-posta adresi ve parolası ile kimlik doğrulama artık mümkün olmayacaktır.
- Varsayılan Olarak JSON
- Mevcut API 2012 yılında kullanıma sunulduğunda, varsayılan format olarak XML tercih edilmişti. Yeni API'de varsayılan olarak JSON formatı kullanılacak olup, URL'ye "?format=xml" sorgu dizesini ekleyerek XML formatına geçiş yapmanız yine de mümkün olacaktır.
- Standart JSON-LD Şemaları ile Uyumluluk
- Ürünler, mümkün olduğunca schema.org/Product şemasını takip edecektir. En önemli değişiklik, "product_code" alanının "productID" olarak güncellenmesidir. Siparişler ise schema.org/Order şemasını izleyecektir. Buradaki en mühim değişiklik de "order_code" alanının "orderNumber" olarak güncellenmesidir.
- Basitleştirilmiş API Giriş Noktaları
- "productlist" gibi giriş noktaları artık geçerli olmayacaktır. Kullanılabilecek dört geçerli giriş noktası şunlardır: "category", "product", "customer" ve "order".
- Ürün Fotoğraflarını Yükleme
- Fotoğraf yüklemek için artık ayrı bir metot bulunmayacaktır. Bu süreci basitleştirerek, ürün ekleme ve güncelleme işlemleri sırasında fotoğraf eklenmesine olanak sağladık.
- Kategori Adları, Ürün Adları ve Açıklamaları
- Web mağazasında aktif olmasa dahi, tüm dillerde kategori adları ile ürün adları ve açıklamalarının girilmesi ve güncellenmesi mümkün olacaktır.
- API Push Yapısındaki Küçük Değişiklikler
- API Push, Müşteri ve Sipariş bilgilerinin gerçek zamanlı olarak gönderilmesi için kullanılmaktadır. Yeni yapı, schema.org/Person ve schema.org/Order ile daha yüksek uyumluluğa sahip olacaktır.
- Daha İyi Dokümante Edilmiş API Bağlantıları Oluşturma
- Ödeme sağlayıcıları, kargo hizmetleri ve ofis uygulamalarıyla bağlantı kurmak çok daha kolaylaşacaktır. Yeni dokümantasyon, bu tür bağlantıların hızla kurulabilmesi için kapsamlı örnekler içerecektir.
Yeni API, API dokümantasyon sayfasında 20 dilin tamamında ayrıntılı bir şekilde belgelenecektir. Destek ekibimiz, mevcut uygulamanızda yapmanız gereken değişiklikler konusunda sizlere hızla yardımcı olmak üzere, geçişin yapılacağı hafta sonu boyunca hizmetinizde olacaktır.
- Giriş
- Ürün yönetimi
- Çevrimiçi mağaza yapılandırması
- Hesap ve mağaza ayarları
- Ödeme Yöntemleri ve Ödeme Hizmeti Sağlayıcıları
- Faturalar ve Hüküm ve Koşullar
- Nakliye ücretlerini ayarlama
- İndirimler ve ek ücretler
- Alan adlarının kaydedilmesi ve aktarılması
- Çok dilli mağaza
- Harici platformlara bağlanma
- Kişiselleştirilmiş web adresleri
- Birden fazla web mağazasını yönetme (Multishop)
- Müşterilere otomatik e-postalar
- Güzel bir düzen tasarlama
- Sipariş yönetimi
- Pazarlama
- Modüller
- Yedeklemeler ve verileri dışa aktarma
- E-posta ve web postası
- Yönetici hesapları
- Yüksek kaliteli fotoğraflar
- İki faktörlü kimlik doğrulama
- Etiketler
- Meta etiketler - Web sitesi doğrulama
- Canlı sohbet
- Slayt gösterisi
- Ziyaretçi analizi - Google Analytics
- Filtreler
- Satış Noktası (POS)
- Form alanları
- Dijital veya sanal ürünler
- Symcalia rezervasyon sistemi
- Ziyaretçi Defteri
- Yardım masasıyla iletişime geçme